Thursday, January 2, 2014

مقایسه واپسگرایی و شیعه

مدرنیته خیلی‌ می‌تونه کمک بزرگی‌ باشه برای خلاص شدن از شر این طاعونی که روی سر مردم ایران هست.

خیلی‌ وقته می‌خوام جریان واپسگرا را با دین شیعه مقایسه کنم. مقایسه این دو نشون میده فرهنگ پارسی‌ واقعا از چه مسائلی‌ رنج میبرد.

هر دو خود را تافته جدا بافته می‌بینند . 1


جریان واپسگرا اعتقاد داره که بازمانده نسل آریائی هست و خودش رو وارث اعتبار تمدن هخامنشی می‌بینه، شیعه هم معتقد هست که ما قوم امام زمان هستیم و ...قوم برگزیده هستیم. تزریق غرور ملی‌ البته کار ناپسندی نیست، ولی‌ تزریق خود برتر بینی‌ خیر

این امر به دلیل پای داشتن در گذشته و قرار دادن هر شخص حاضر پائین تر از هر شخص متوفی عملی‌ مخرب , مرده پرستی‌ و دقیقا ذلیل کردن ملی‌ است.

2 نژاد پرستی‌ و مبارزه با فرهنگ عرب از خصایص هر دوست.

پاسداری از فرهنگ خود درست است ولی‌ اشاعه تنفر و نفرت پراکنی یک عمل خطرناک و پست است.
جریان واپسگرا اعتقاد دارد که عرب‌ها مسول بدبختی ما هستند،همینطور نماینده دین شیعه که ایران باشه ، بر کسی‌ پوشیده نیست که بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی عربستان صعودی وجامعه اهل سنت است . البته شیعه از این نظر که صحبت‌های تنفر آمیز در خصوص عرب نمی‌کنه و به قول معروف نژاد پرستی‌ را در این زمینه حذف کرده از واپسگراها جلوتر و مدرنتر هست.

الگو‌های هردو مشابه هستند3

قربانش بروم ، قهرمان سازی و قهرمان پروری‌ها در ایران که ریشه ساختار استبدادی جامعه هست در هر دو به خوبی‌ متجلیست . واپسگراها در پی‌ تقدس کورش هستند و شیعه‌ها در پی‌ تقدس علی‌ . هرچی‌ جمله خوب هم میبینی‌ هم کورش گفت هم علی‌ ، و شما میبینی‌ که هر دوی اینها در ذهن ایرانی‌‌ها یکی‌ هستند ، یعنی‌ پوریای ولی‌ و کورش و علی‌ و داریوش و حسین و محمد و کلا همه قهرمان‌ها همه یک نفر هستند . آن یکنفر هم کسی‌ نیست جز الگوی جامعه ایرانی‌ که وجود خارجی‌ ندارد.


واپسگراها گرچه اهمیّتی برای ارتش کورش قائل نیستند البته شیعه  ارتش علی‌ را امتی نادان می‌پندارد که وقتی‌ که باید , به قرآن حمله نمیکنند و حسین را در کربلا با هفتاد نفر تنها میگذارند، خوب اینجا همین که اسمی از ارتش کورش به میان نمی‌آید بخاطر این است که ملت نمیداند که کورش هم در یکی‌ دوتا جنگ شکست خورده و دوبار به لیدی لشگر کشی‌ کرده.

مرده پرستی‌ و گور کنی4
واپسگراها مرده پرست هستند ، شیعه‌ها هم مرده پرست هستند.  قهرمان‌هایشان مرده هستند و دوران طلائیشان هم گذشته است.


همانطور که برای واپسگراها هم اتفاق افتاده، و آنها درگیر تاریخ هستند ، هنوز در گیر حمله عرب و دوران هخامنشی هستند شیعه نیز هنوز در همان سالها ، البته یک چند سالی‌ بعد تر . زمان امام حسین و جاهلیت و اینها گیر کرده. هر دو به دنبال راه حل در گذشته میگردند.


حال آنکه پاسخ در زمان حال است، پاسخ در کتب جامعه شناسی‌ است پاسخ در کتب روانشناسی‌ است. و پاسخ در مولتی‌ میدیا و علوم سیاسی است. پاسخ در علم حقوق و امسال اینها است. پاسخ در دانش امروز نهفته است نه در خیالات و اوهام دیروز. و از این رو هر دو جریان هایی شکست خورده هستند. یکی‌ در اداره حکومت و دیگری در کسب قدرت.


ارزش‌ها یکی‌ هستند

جعل تاریخ5
واپسگرا‌ها برای رسیدن به اهداف مختلف در حال جعل خبر هستند در حال جعل تاریخ هستند ، در حالی‌ که از کورش بیش از یکی‌ دو کتیبه پیدا نشده است اگر حرفهای کورش را گرد بیاوری روی اینترنت یک رساله امام خمینی ازش در میاید. شیعه هم با جعل تاریخ این واقعیت را می‌پوشاند که بخشی از لشگری که امام حسین را کشتند از ایران بود ، کوفه خودش از فتوحات مسلمانان بوده است. البته همه جای دنیا جعل تاریخ توسط همه انجام میشود و مردم فریبی میکنند 

خرافه زدگی و گریز از برخور علمی‌6
هر دو خرافه زده هستند ، اسلام به دنبال علمی‌ کردن قرآن است و به همان شدت  در حال دروغ گفتن به مردم هستند.


ببخشید حقیقت خیلی‌ تلخ است. اصلا ته دهانم تلخ شد ، من هم یک روزی فکر می‌کردم که ما ایرانی‌‌ها خیلی‌ تافته جدا بافته هستیم ، امروز که می‌دانم ما تافته جدا بافته نیستیم و یک جمعیتی از کره کوچولو زمین هستیم.


تعصب و انکار حقیقت7
اگر به واپسگرها بگویی که تافته جدا بافت نیستند ، حرف ترا انکار میکنند ، آنها ممکن است از هر روشی‌ برای انکار استفاده کنند. شیعه‌ها هم همین روش را دارند از آنجا که قدرت دست شیعه‌ها هست آنها ممکن است آدم بکشند تا مساله را بپوشانند .


واپسگراها و شیعه‌ها هر دو متعصب اند و متحجرند.

یهودی ستیزی8
واپسگراها و شیعه‌ها و همچنین مردم ایران همه یهودی ستیز و نژاد پرست هستند . در این زمینه پژوهش میدانی کردم.

واپسگراها رضا شاه را اصلح‌ترین می‌داند و در این زمینه با سبز الهی‌ها که امام خمینی را اصلح می‌دانند یکی‌ هستند ، و هر دو از شیعه که امام علی‌ را اصلح می‌داند مدرن تر هستند و از حکومت که سید علی‌ را اصلح می‌داند عقب تر هستند چون این یکی‌ هنوز زنده است.

مردم ایران به این نتیجه میرسند که حکومت غلط است، نمی‌داند چرا ولی‌ از وضعیت حکومت معلوم است که حکومت همه جایش می‌لنگد.

مردم دانش ندارند چون رژیم‌های واپسگرا و متحجّر بسته هستند اجازه رشد و انتقال اطلاعات را در جامعه نمی‌دهند. گرچه رژیم‌های مدرن هم همچین اجازه همه کاری را نمی‌دهند ولی در شرایط آزاد است که انسان شکوفا میشود. ولی‌ مردم به واسطه‌ شرایط  از دیدن دنیای بیرون محروم هستند 

مردم از دولت زده میشوند اما در نزدیکترین ایستگاه به حکومت لنگر میاندازند. این ایستگاه همین واپسگرا‌ها هستند. نزدیکترین گزینه . این تمایل برای این است که ارزش‌های جامعه و ارزش‌های مردم دارای قالبی است که شیعه پرور است .

فرد در سایه آنها به خواب خرگوشی ادامه میدهد و حکومت هم این را می‌داند . تمام ارزشها‌ی که برای حکومت قابل بهر برداری هستند در فرد دست نخورده میماند.

مراسم متشابه دین متشابه9

ما قبل از اسلام هم مراسم سوگ سیاوشان داشتیم ، سوگ سیاوشان همان دهه محرم است . مردم نمی‌خواهند این قالب را رها کنند . و سیاستمدارانی که از قالب همین مردم بیرون می‌آیند همین قالب را نگاه میدا‌رند ، درد این است این دوره باطل باید مرحله به مرحله اصلاح بشود.و هیچ کس اصلا تو این باغ‌ها نیست.


مردم عمد‌تاً امید دارند که همه چیز بهتر خواهد شد ، ولی‌ نمی‌دانند که چرا این احساس را دارند. در واقع این امید بخاطر آن است که اگر نداشته باشندش دق میکنند
آنها از این افسوس خوردن به حال گذشته و "خاک بر سر ما گفتنشان" هیچ چیزی نصیبشان نمی‌شود در حالی‌ که شیعه‌ها بابت حوزه پول میگیرند

واپسگراها نه این که قدرت مالی ندارند ، ولی‌ قدرت مالی شان در مقابل مجاهدین هم هیچ است ، چه برسد به خود حکومت.

واپسگرها هیچ رهبری ، یا نیروی قهری و سازمان دهی‌ منسجم و مراسم و گردهمایی ندارند ، شیعه‌ها همه اینها را دارند تازه از هر کدامش چند تا دارند.

در کل سرو ته‌اش را بزنی‌ تاریخ را که از واپسگراها بگیری باید بروند سراغ شاهنامه فردوسی‌ ولی‌ شیعه‌ها اگر کتاب تاریخ را ازشان بگیری اصلا ککشان هم نمیگزد انقدر رساله و کتاب دارند تازه هر روز هم در قم تولید میکنند.

در حقیقت واپسگراها بهترین یار و همراه حکومت هستند. 

راستی‌ یادم رفت کشته شدن در راه وطن هم همان کشته شدن برای مملکت امام زمان است. که مهمترین کاربرد همان قهرمان پروری است.

امیدوارم که حرف دل شما را زده باشم ، هر تلنگری این دوره باطل را کمی‌ قلقلک خواهد داد ، و با تلنگر‌های کوچک میشود این مصیبت را از سر مردم برداشت. اگر یک حرکت قهرمانانه و یک مرتبه می‌خواهید کلا مطلب را نگرفتید .

تلنگر زدن کافی‌ است. ما انقدر آدمهای خوبی‌ هستیم که دلمان نمی‌خواهد کسی‌ خودش را برای ما فدا بکند، ما کاستی‌های بقیه را می‌بخشیم و دنبال انسان کامل نمیگردیم. ما وضعیت کنونی جهان را میبینیم و می‌دانیم که ما در جایگاه خود هستیم چه خوب و چه بد. ما به نژاد‌ها دیگر و حتا حیوانات هم احترام می‌گذریم و ما اعتقاد داریم که بهترین نیستیم ، بدون آنکه بدانیم که حتما نتیجه خیلی‌ خوبی‌ حاصل خواهد شد تلاش خودمان را می‌کنیم 

به هر دری می‌زنیم

تجربه می‌کنیم

آزمایش می‌کنیم

میجوییم

و خودمان به زندگی‌ خودمان معنی‌ میدهیم،

ما بدنبال این نیستیم که قهرمان باشیم

ما خودمان هستیم و زندگی‌ می‌کنیم.

ایام به کام.

No comments:

Post a Comment